BACK TO :
VOCABULARY
GRAMMAR
RESCOL 1
RESCOL 2

BACK TO SCHOOL!

"When teaching, light a fire, don't fill a bucket." (Dan Snow)

(Updated on 10/06/2016)

 

Les programmes

Les manuels

Comment les élèves apprennent

'Classroom English'

'Ice breakers'

'Listening'

'Stories'

'Cartoons'

'Posters'

'Stickers'

Songs


Conseils pour les professeurs
Conseils pour les élèves

La discipline

Lexique de termes pédagogiques

 


Related pages :

"4ème AES" Listening comprehension (Lessons)
Bookquests Phonetics
Conversations Presentations / Greetings
Excerpts from school books to download Pronunciation
Exercises after school books Resources
Evaluation School
Expressing oneself Schools and Universities
ICT / New technologies "SEGPA"

 

 

 

LISTENING :

  • Debating the Best Way to Learn a Language - with audio + script
    "A small study compares immersion with traditional teaching, and only raises more questions" | EDUCATION REPORT

    (learningenglish.voanews.com)
  • Back to school! - Interactive activities
    Cliquer sur : Zone d'apprentissage / Cours - Section : US English
    Practice mode : Keywords / Media / Exercises
    Test mode : Quiz

    Tools : Translator / Encyclopedia / Grammar
    (the web language lab)

  • Back to School Supplies (difficult)
    I. Pre-Listening Exercises
    II. Listening Exercises
    III. Post-Listening Exercises

    (esl-lab)

 

 

COMMENT LES ELEVES APPRENNENT :

 

 

 

 

 

 

 

  • L'élève dyslexique au collège
    "Ce document a été rédigé par un comité pluridisciplinaire comprenant des parents, des enseignants, des psychologues et des orthophonistes dans le cadre d'un groupe de réflexions sur ce thème à Deuil-La Barre.
    La rubrique "Que faire, comment les aider" a été élaborée avec le concours des enseignants qui ont généreusement détaillé nombre de leurs "Trucs, méthodes et stratégies".

    (alain.lennuyeux.free.fr)


The Substitute (1996)